Holi; intens geluk - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Linde Schukkink - WaarBenJij.nu Holi; intens geluk - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Linde Schukkink - WaarBenJij.nu

Holi; intens geluk

Blijf op de hoogte en volg Linde

04 Maart 2018 | Nepal, Kathmandu

Holi, een item dat al sinds ik me kan herinneren op mijn bucketlist staat en waar ik nu gewoon 'toevallig' bij kon zijn!

Wat een intens gelukkige dag. Overal op straat is muziek, iedereen wenst elkaar 'Happy Holi!' en ie-der-een lacht.

Het begon 's ochtends om 11 uur op het dak van het huis. Julia en ik zaten rustig in de zon een boek te lezen, toen Emily met een gezicht vol poeder de trap op kwam rennen. Nog voor we er erg in hadden, kregen ook wij een hand vol poeder in ons gezicht gedrukt. Het duurde niet lang voor we verstrikt waren geraakt in een poeder-gevecht met alle vrijwilligers.
Ook onze begeleiding; Tashi, Ngawang, Anil en Aakriti kwamen meedoen. Niet alleen namen zij poeder mee, maar ook water waar poeder in gemengd werd. Je kunt je voorstellen dat binnen no-time iedereen doorweekt was met gekleurd water..

Na de lunch zijn we met zijn allen (ook de begeleiders) naar Kathmandu Durbar Square gegaan. Een hindoeïstisch tempelplein. Omdat het zo onwijs druk was in de stad, moesten we vanaf de taxi nog zo'n 5 minuutjes lopen. Dachten we. Little did we know dat die '5 minuutjes' ons 45 minuten zouden kosten. Iedereen wilde ons happy Holi wensen, poeder in ons gezicht smeren en met ons op de foto. Het werd zo'n gekkenhuis, dat de hele weg geblokkeerd werd door de groep mensen die om ons heen stond. Ik voelde me net een celebrity!

Eenmaal op Durbar Square werd het alleen nog maar erger. Je kon geen stap zetten zonder dat je minstens twee handen met poeder in je gezicht kreeg.
Wat hebben wij gelachen met z'n allen!

Mensen zijn allemaal super behulpzaam, dat bleek weer toen Maya, 1 van de vrijwilligers, poeder in haar oog kreeg. Binnen een minuut stond er een hele groep mensen om ons heen die allemaal wilden helpen en flesjes water aangaven om haar oog schoon te spoelen. Er waren zelfs mensen die flesjes voor haar kochten.

Vanaf dat moment veranderden de jongens (Tashi, Ngawang en Anil) in bodyguards. Met zijn drieën leidden ze onze groep van 7 vrijwilligers door de menigte en trokken ons weg uit groepjes mensen als we er zelf niet eens meer uit kwamen. We voelden ons net een kudde schapen die bij elkaar werd gehouden door drie honden, haha!

Pas toen de jongens ons veilig in een taxi hadden gezet, realiseerden we ons wat er allemaal gebeurd was. Ik heb minstens 150 handen in mijn gezicht gehad, poeder zat op plekken waar de zon niet schijnt en op het witte 'Happy Holi' shirt dat ik gekocht had, was geen wit meer te zien (ook op mijn gezicht niet meer trouwens) :-)

Na drie keer mijn haar gewassen te hebben, zit er nog steeds een groene gloed in, mijn nagels zijn nog paars en je kunt nog steeds de lijnen van mijn BH in mijn rug zien staan. Souvenir van intens geluk noemen we dat ^,^

  • 04 Maart 2018 - 10:29

    Oma En Opa Schukkink:

    Super leuk verslag en belevenis, Fijn dat je het naar de zin hebt.

  • 04 Maart 2018 - 11:41

    Karin Meester:

    Wat een intens mooie gelukkige selfie is die foto en wat schrijf je er leuk over. Wat bijzonder dat je dit doet ook!

  • 04 Maart 2018 - 16:37

    Max:

    Heel leuk geschreven, ik kijk uit naar het volgende verhaal!!! Veel plezier!

  • 16 Maart 2018 - 05:55

    Deirdre:

    Wat gaaaaaf! Ohhhhh wou dat ik er bij was geweest! Ben benieuwd hoe lang het heeft geduurd voordat je weer helemaal schoon was:).

    Beter zo hoor met die 'bodyguards'..... !

    Bye!

    Deirdre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linde

Hii! Ik ben Linde en dit is mijn blog over mijn half jaar in Nepal en Sri Lanka ^^

Actief sinds 19 Jan. 2018
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 9795

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 30 Juli 2018

Dan door naar; Sri Lanka!

17 Februari 2018 - 28 April 2018

Mijn eerste reis alleen; Nepal!

Landen bezocht: