Stappen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Linde Schukkink - WaarBenJij.nu Stappen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Linde Schukkink - WaarBenJij.nu

Stappen in Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Linde

24 Februari 2018 | Nepal, Kathmandu

Mijn tweede dag lesgeven was nóg leuker dan de eerste dag. Deze keer hebben we de vrouwen geleerd hun dag te beschrijven. 'In the morning I.. Wake up/ go to the toilet to wash my face..' Enzovoorts. Waar ik erg om moest lachen was 'in the evening I cook dinner and eat. Then I watch TV and gossip'. Het feit dat ze 'roddelen' op hun rooster zetten.. Verder bestaat hun dag grotendeels uit schoonmaken en de was doen.

Verder hebben we wat spelling gedaan, wat lastiger is dan je zou denken omdat zij sommige letters anders uitspreken dan wij. Zo is de 'W' geen double-U maar dubloe.

De rest van de dag hebben we vrij genomen. Niet omdat we niet naar het weeshuis wilden, maar omdat de weersvoorspellingen zeiden dat het erg zou gaan regenen. In Nederland is dat geen excuus om niet naar je werk te gaan, mensen zouden je vierkant uitlachen. Hier ligt dat anders, aangezien ze nauwelijks verharde wegen hebben en er veel gaten in de weg zitten. Hierdoor kunnen auto's (en dus ook de bus waarmee wij naar het weeshuis gaan) vast komen te zitten.
Omdat ik niet precies wist hoe het weer zou omslaan, heb ik de rest van de dag besteed aan Gossip Girl kijken op Netflix ^,^

Omdat de week hier op zondag begint, begint het weekend al op vrijdag. Weekend betekende eindelijk uitslapen!
Na de lunch zijn we met de hele groep vrijwilligers naar Thamel geweest, een behoorlijk toeristisch deel van de stad. Toeristisch betekent ook veel mensen die je achterna lopen om je dingen te verkopen. Aardig nee zeggen werkt niet, dus ze negeren en weglopen is de enige oplossing. Dit gaat zo tegen je natuur in, omdat het heel onbeleefd voelt, maar als je het niet doet blíjven ze tegen je praten en je dingen in je handen drukken.

Winkel eigenaren proberen je ook allemaal hun winkel in te lokken. Het eerste wat ze je vragen is waar je vandaan komt. Super grappig, want in een winkeltje waar ik wat ansichtkaarten gekocht heb en dus vertelde dat ik uit Nederland kwam, werd ik uitgezwaaid met Nederlandse woorden. 'Oh, Holland! Goedendag, dankjewel, tot ziens!' Toen ik wegliep riep hij me nog achterna 'dag!'

'S avonds uitgaan in Kathmandu, dat was ook iets totaal nieuws. Het begon al met dat de andere meiden Heineken gekocht hadden. Heineken in Nepal..
Daarna zijn we teruggegaan naar Thamel en hebben we wat gedronken in een bar. Een jongen van de bar wilde een foto van ons maken om op hun Facebook te zetten, waarschijnlijk om te laten zien dat het een 'internationale' bar is. Emily vroeg vervolgens voor de grap of we dan onze drankjes gratis zouden krijgen, waarop zijn antwoord was dat hij wel shotjes voor ons kon regelen.
Van de tafel naast ons, kregen we een bord met 'Nepalese chips' aangeboden. Toen we er vervolgens zelf 1 bestelden omdat ze zo lekker waren, kregen we er 1 'van het huis' bij. Must be the perks of being white girls..

Toen de bar om 00:00 ging sluiten, zijn we richting de club Ibyza gegaan. Normaal gesproken moet je daar entree voor betalen, maar wij konden zo doorlopen.. We waren nog niet binnen of alle aandacht was op ons gevestigd. Op een gegeven moment stonden er mínstens 15 jongens in een kring om ons heen die een voor een een praatje met ons wilden maken en met ons wilden dansen. In tegenstelling tot sommige clubs in Nederland, hield iedereen netjes zijn handen thuis. Er was zelfs 1 jongen die ervoor zorgde dat er niemand tegen ons aan botste door met zijn armen wijd achter ons te gaan staan.
Ik denk dat ik ook wel 10 keer heb gehoord 'you are so beautiful!' 'Your hair is really beautiful' 'how can you all be so beautiful?' Uhmmm..

Hoe netjes de Nepalezen overdag zijn, zo hard kunnen ze 's nachts feesten. Geen blote benen op straat, geen blote schouders.. Daar was in de club niks meer van te merken. Hoe bloter, hoe beter. Stonden wij dan, lange broeken en jasjes aan om ons maar aan de kledingvoorschriften te houden :-)

De volgende ochtend opstaan, aan tafel gaan zitten en een heerlijke omelet op je bord krijgen met een kop Masala Chai, maakt het helemaal af.

• 24 Februari 2018 - 10:12

Oma En Opa Schukkink:

Zo beleef je wel andere dingen dan in dit koude kikerlandje waar weergeschaatst gaat worden. Weer een mooi verhaal Linde,we genieten ervan.

• 08 Maart 2018 - 18:19

Betsie:

Heee linnee,
    Wauw het klinkt allemaal zo gaaf.
    Das nog eens een uitgaansleven, heel wat anders dan friends xd
    Have fun!

• 16 Maart 2018 - 05:46

Deirdre:

Hahahaha wat een heerlijk verhaal weer Lin! Probeer het lokale bier eens. Veel lekkerder EN goedkoper! Fijn dat je zo veel verschillende kanten van Kathmandu en het leven van verschillende soorten ontdekt.

Kus,

Deirdre